Crusader Kings III: Legends of the Dead
Wat hebben grootse prestaties en heldendaden voor zin als niemand erover spreekt na je dood? Een koninklijke nalatenschap is tenslotte alleen nuttig als hij degenen die na jou komen bescherming en legitimiteit biedt. Leef voort in de herinneringen van je onderdanen en rivalen in Legends of the Dead, een kernuitbreiding voor Crusader Kings III. Crusader Kings III: Legends of the Dead voegt nieuwe heldhaftige gameplay toe, zodat je het vlammetje van je roem kunt aanwakkeren. -Legenden: geef opdracht voor een epische vertelling van je familiegeschiedenis of bouw je eigen heldenreputatie op met grote daden. Verspreid deze legende wijd en zijd. Zie hoe de verhalen uit het verleden nagalmen door de eeuwen en legendarische dynastieën nog glorieuzer maken. -Legendarische speelstijl: gebruik je status van levende legende voor nieuwe beslissingen en acties. Zorg dat het continent de verhalen over je familie niet vergeet om de legitimiteit van je heerschappij te versterken en verdere keuzes mogelijk te maken. -Legendarische gebouwen: je legendarische reputatie geeft je toegang tot nieuwe elitegebouwen en versterkt je nalatenschap voor toekomstige generaties. -Legendarische feesten: dichters en barden kunnen je festiviteiten opluisteren met liederen en odes aan je grootsheid, en je gasten inspireren om verhalen over je legendarische vrijgevigheid te verspreiden. -Kroniekschrijvers: huur een officiële historicus in om het verhaal van de geweldige prestaties van je dynastie te verspreiden, of laat je dichters en muzikanten je daden omzetten in kunst. -Twee nieuwe nalatenschappen: een nieuwe heldhaftige dynastienalatenschap voor de erfgenamen van legendarische personages, waarbij de grote daden van voorouders claims uit het verre verleden rechtvaardigen. De legitimiteitsnalatenschap zorgt ervoor dat de leden van jouw dynastie gezien worden als de ware heersers van het rijk. -Ziekte en rouwen: nieuwe ziektes, zoals dysenterie, de mazelen en de kriebelziekte, kunnen flink huishouden aan je hof. Je kunt je overleden dierbaren eren met waardige begrafenisrituelen die bij je geloof horen. -De Zwarte Dood: de grootste plaag van de middeleeuwen die zowel de adel als het gewone volk trof, en het politieke en sociale milieu volledig veranderde. Bereid je rijk en jezelf voor, want een razende epidemie zou weleens je sterkste tegenstander kunnen zijn. -Nieuwe vormgeving: zowel leven als dood krijgen nieuwe energie van de beroemde illustratiestijl waar fans van Crusader Kings III zo dol op zijn. Een nieuwe, exclusieve kaarttafel, nieuwe kleding, eenhedenmodellen en gebouwontwerpen zorgen voor extra sfeer.