"“The Broken Alliance” biedt spelers 8 nieuwe verhaalmissies die naadloos aansluiten op de singleplayer-campagne en samen een compleet nieuw verhaal vormen dat zich afpseelt in de complexe wereld van Colonial vol intrige. Nieuwe personages verschijnen op het toneel die oude pacten verstoren en nieuwe verbonden sluiten. De uitbreiding bevat vier gloednieuwe eersteklas schepen en twee nieuwe eskaders die de First Cylon War verrijken met nieuwe opties en tactieken."