Terwijl de oorlog voortwoedt in Zuidoost-Azië, heeft een Indonesische factie van wetenschappers in het geheim gewerkt aan een menselijk virus, dat is getest op apen voor gebruik in oorlogvoering. Dat ging niet volgens plan, en de apen zijn hun verzorgers te slim af geweest: ze zijn uit de faciliteit ontsnapt en hebben chaos gezaaid in de nabije vallei. Het incident is opgemerkt door militaire inlichtingendiensten van beide facties, die nu strijdkrachten sturen om de onderzoeksresultaten in handen te krijgen. Betreed de dichtbegroeide jungle en vecht om de heerschappij in een vallei met een medische onderzoeksfaciliteit, een oude tempel en een weelderige waterval. De vallei is infanteriegericht en beperkt toegankelijk, waardoor het gebruik van wendbare voertuigen, zoals RHIB's op de rivier en quadbikes voor snel transport, cruciaal is voor succes. Tijdens de ontwikkeling van Operation Outbreak hebben Battlefield 4-spelers de map haar uiteindelijke vorm gegeven.