Valkyria Revolution Scenario: The Soloist of the Battlefield
En fortelling om den rødøyde Valkyria og den indre konflikten hun møter. Denne hendelsen er et litterært fragment som kan vises fra Bernards «Notebook», etter å ha fullført kapittel 9 i spillets hovedhistorie.