Valkyria Revolution Scenario: Standing Before a Dying Wish
Fortellingen om kaptein Amleth og hans forhold til Vanargands nestledere, Godot og Miranda Vilfort. Denne hendelsen er et litterært fragment som kan vises fra Bernards «Notebook», etter å ha fullført oppdraget «Aid Vonsköld» i kapittel 6 i spillets hovedhistorie.