Sonic 4-sagaen fortsetter med at Sonic gjenforenes med Tails, så her kan dere spille på lag!I etterkant av hendelsene i Episode I, så har Metal Sonic kommet tilbake for å danne en allianse med Dr. Eggman! For å vinne kampen har Sonic bedt om hjelp fra en gammel venn! Med Tails på laget, lag nye geniale kombinasjoner og trekk for å ta deg gjennom fire helt nye Zoner. Gjør dette og du kan sette en stopper for deres onde planer! Spill alene eller med en venn (lokalt eller online), dette gjør du i en videreutvikling av samarbeidsmoduset fra Sonic 2! Slipp løs de knusende angrepene til Sonic og Tails og kombiner de for å bekjempe styrkene til Metal Sonic og Dr. Eggman.For Episode II har vi laget en helt ny spillmotor der du får oppgradert fysikk og en original grafikkstil mens du tar deg gjennom de unike Zonene og en ny Special Stage.BONUS! De som eier både Episode I & II får tilgang til Episode Metal, dette er en episode med eksklusive nivåer og en spillbar Metal Sonic.