Shadows: Awakening - The Chromaton Chronicles
Nord for Thole ligger det mystiske laboratoriet Arcanum – et sted som ble forlatt for lenge siden og som er kjent for sine nådeløse og umoralske magiske eksperimenter. Et av disse eksperimentene som ble gjennomført av tholenske magikere involverte den fordervede energien med navn Chromaton. Det sies at den har kraften til å gi liv til sjelløst metall, men magikerne var ikke oppmerksom på farene det kunne medføre å sette uraffinert essens i kontakt med deres eget kjøtt og blod. Kanskje de lyktes. Kanskje de mislyktes katastrofalt. Det har aldri blitt skrevet noe om utfallet … frem til nå. – Tholean Arcanum – Bli med til det nye stedet Arcanum-laboratoriumet der du utfordres til å løse puslespill, fullføre oppdrag og samle informasjon om levningene etter de omdiskuterte eksperimentene som ble utført under Tholes siste dager. Slipp løs de torturerte åndene til de tholenske magikerne og følg sporet deres gjennom skyggene for endelig å avsløre deres ondsinnede intensjoner. – Levende metall – Sett sammen de manglende delene av Chromaton-hjertet og pust liv i Chromaton Golems metalliske indre: en kraftfull og splitter ny dukke med ødeleggende ferdigheter. – Et nytt liv – Start på nytt igjen og ta Chromaton Golems sjel eller hode tilbake til Thole med dine eksisterende sjelekompanjonger for å legge denne dukken til i gruppen.