METAL GEAR ONLINE EXPANSION PACK "CLOAKED IN SILENCE"
"Cloaked in Silence" er nytt nedlastbart innhold med tre nye kart og den nye flerspillerfiguren Quiet til nettspillet: CORAL COMPLEX: Et nytt sted til Motherbase som gir spillerne tilgang til høye tårn, containere og andre områder som kan brukes til taktiske formål. Coral Complex blander åpne områder og mange steder å gjemme seg. RUST PALACE: Rust Palace ligger i Afghanistan og er en stor bygning med flere etasjer. Den spinkle konstruksjonen gir ikke mye dekning, men områdene på innsiden har mange skarpskytterposisjoner. AZURE MOUNTAIN: En slette under Afrikas brennhete sol. Den lille gruppen med bygninger gir lite dekning, veggene er forfalne og det er lite vegetasjon rundt den svære klippen som lokalbefolkningen kaller Cradle of Spirits. Quiet, en kompisfigur i METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN. Quiet er en legendarisk skarpskytter med ekstrem presisjon. Hun beveger seg ekstremt raskt og kan hoppe opp der andre spillere må bruke stige. Hun kan også skjule seg midlertidig mens hun sprinter og som resultat få en hastighetsøkning.