Black Arks er her! I Mass Effect 3: Retaliation slipper Harbinger løs en ny bølge med terror mot galaksen: Collector-legionene! Slåss mot denne helt nye fjerdeparten samt forsterkninger for de andre partene, som Cerberus Dragoon og Geth Bomber. Møt miljøfarer på de seks originale spillkartene, og vinn med ny ammo, nytt utstyr, pakker for turians og volus, og Collector-våpen.