Light Plasma Pistol
Tidlig etterforskning av Outsider-våpenteknologien har gitt "The Bureau" resultater i form av en prototype av Light Plasma-pistolen. I et nettere format en forgjengeren Outsider, kan dette kompakte våpenet fyre av en komprimert stråle av plasma. Den gir spillerne en fordel tidlig i spillet, da våpenet har økt avfyringshastighet - noe som også vil komme godt med i den hemmelige krigen for menneskehetens overlevelse.