Beskytte og Bevare. Dette er skogvokternes motto. I denne nye kampanjen får du være med Dexter og hans trofaste labrador retriever Darius på sine daglige gjøremål som skogvokter i en nasjonalpark i Colorado. Som en ekte naturforvalter, utforsker du et stort område rundt hytta di for å finne og behandle dyr, samle prøver for analyse, kontrollere invasive arter og ivareta økosystemet i omgivelsene dine.