Etterlatt for å dø på Tau Volantis, må Isaac Clarke og John Carver begi seg ut på en skummel reise. Etter hvert som galskapen slår rot, finner de ut at de ikke kan stole på noe. Reisen leder dem til skipet Terra Nova, som nå er hjem til en sadistisk kult med Unitologister. Skrekken fortsetter når Dead Space-sagaen går inn i sitt mørkeste kapittel.