Busemannen finnes, og han bor under sengen din. Han gjemmer seg på rommet ditt og i drømmene dine. Sies det ikke at drømmer noen ganger kan gå i oppfyllelse? Freddy Krueger har lang erfaring med å hjemsøke folk, og han vet hva det vil si å lulle noen i søvn slik at de befinner seg i en tilstand mellom våkenhet og søvn – hvor du ikke kan være sikker på om du er i live eller døende. Noen vil kjempe hardt mot søvnen – som unge Quentin. Han tvinges til å oppsøke Badham førskole: stedet der Freddy lærte hva hevn betyr. Hvem hadde trodd at drømmene dine faktisk kunne skade deg? At de kan påføre deg smerte? Frykt og smerte som stammer fra en fortapt sjel som søker hevn for den straffen han egentlig fortjente. Freddy Krueger vil alltid huskes, uansett om du sover eller er våken. A Nightmare on Elm Street er et kapittel til Dead by Daylight. Det følger med en ny morder, en ny overlevende og et nytt kart.