Adewale ble født som slave, men fant friheten som pirat om bord i The Jackdaw, der han ble Edward Kenways nestkommanderende. Nå, 15 år senere, er Adewale en trent snikmorder som befinner seg skipbrudden på Saint-Domingue uten våpen eller mannskap. Han må skaffe seg et skip og et mannskap for å befri og hevne slavene. Over 3 timer med nytt enkeltspillerinnhold!