I ARK: Genesis kan du fortsette ARK-historien mens du eventyrer gjennom eksotiske nye verdener med splitter nye misjonsbaserte spill. Oppdag, bruk og mestre nye skapninger, nye designobjekter, våpen og strukturer i motsetning til alt du har sett ennå! Med Genesis Part 2 er sagaen nå fullført, og hundrevis av timer med ny historieorientert ARK-spill venter på deg!