Når du våkner opp i en virtuell simulering, må du overleve i en verden i motsetning til alt du har sett før! ARK: Genesis representerer en ny, historieorientert begynnelse i ARKs episke overlevelsessaga. Med en merkelig kjent følgesvenn, HLN-A, må du overvinne simuleringens strenge tester. Bare ved å kjempe, bygge, temme og utforske vil du avdekke hemmelighetene bak dette forbudte stedet. KONGERER HVER MISSJON En holografisk guide til simuleringen, HLN-A, tilbyr et bredt utvalg av oppdrag i forskjellige vanskelighetsgrader, for deg å takle i ditt eget tempo - alt fra å skyte ned bølger av fiender ved hjelp av power-ups, eskortere sårbare babyvesener til foreldrene, spore og jakte på mektige sjefer, konkurrere i Dino Races, til og med spille en runde Dodo-Basketball, og mye mer. Simuleringen i seg selv er ikke perfekt, så du kan tjene ekstra kreditt (og erfaring) ved å fikse feilene som er spredt over hele verden. Å fullføre oppdrag tjener sekskanter, som du kan bruke på ekstra ressurser, TEK-elementer, reise mellom miljøer og mer. UTFORDRE LETALLE LANDSKAPER ARK: Genesis har vakre biomer som er modne for utforskning - men de vil alle ha deg død. Simulatoren tester mengden din over tunge fremmede myrer, dype undersjøiske skyttergraver, frigide fjelltopper, farlige vulkanske hellscapes ... og til og med den ville lavt tyngdekraften på en fremmed måne. Å erobre hvert område krever forberedelse, smartsprengning og evne til å improvisere slik at når en vulkan regner ild fra himmelen, et skred begraver deg eller et boblebad trekker deg inn i det dype salt, er du klar til å møte utfordringen! JAGT OG TAM NYE SKAPNINGER Miljøene kan være farlige, men de er ingenting i forhold til de nye skapningene som kaller ARK: Genesis hjem: nett-spinnende edderkopplignende dyr, søte, men-dødelige, shapeshifters, havskilpadder på størrelse med øyer og lava-øgler som fungerer som levende smiene. I tillegg, hvem ønsker ikke å fly rundt på en enorm romhval-kapabel romhval? Mestre simuleringen, og du kan teste deg selv mot en mystisk ny sjef ... som ARK aldri har sett før. OPPTAK OG OPPBYGG Når du tapper de mange farene ved ARK: Genesis, ta deg tid til å lage nytt utstyr. Bruk våpen som kombinasjonsdyktige plasmaklør og fjernstyrte cruisemissiler. Lag verktøy fra fiskegarn til gruveøvelser, eller nye kjøretøyer som hover-skiffs. Bygg interaktive strukturelle elementer som trykkplater, alarmsystemer, hoppeklosser, havplattformer og mer. Enten du er en go-it-alone survivalist, en våpenproduserende varmesmann eller en base-bygningsarkitekt, har denne utvidelsen et håndverksprosjekt som passer for deg. VIL DU PASSERE TESTEN? ARK: Genesis tar historien din i en helt ny retning - og ferdigheten din avgjør suksessen din. Alt er skrudd opp til den høyeste setting: utfordringene, farene ... og de enorme belønningene. Bare de tøffeste og smarteste overlevende vil bestå alle simuleringens mange tester. Vil du være en av dem?