Age of Mythology: Retold - New Gods Pack: Freyr
Velkommen til Frøy-gudepakken, en ny type utvidelse til Age of Mythology: Retold. Utfordre venner med en ny stor gud, Frøy, og tre nye mindre guder: Ull, Æge og Vidar, og stup ut i kampen med de nye gudeevnene, myteenhetene og teknologiene deres! Kjemp deg gjennom det frosne nord i et eksklusivt mytisk kampscenario, og knus motstanderne dine med de nye gudenes iltre kraft! 4 nye guder Frøy: Den norrøne store guden for fruktbarhet og kongedømme. Han har fokus på forsvar og teknologi heller enn aggresjon. Frøys gudeevne er Gyllenbuste, som midlertidig tilkaller det magiske, gigantiske, og gylne villsvinet til Frøy for å forsvare et bysentrum. Ull: Den norrøne guden for eder og bueskyting fra antikken. Han forbedrer forsvaret ditt og enhetene dine fra langhuset. Ulls gudeevne, Åsgardsbastion, gjør det mulig for deg å reise et kraftig åsfestningsaktig festningsverk én alder tidligere enn vanlig. Myteenheten hans er draugen, en vandød bueskytter med piler som trenger gjennom flere mål. Æge: Den norrøne guden for havet og uvær fra heroisk alder. Han styrker myteenhetene og beleiringsvåpnene dine. Æges gudeevne, Naturkrefter, påkaller en brutal haglstorm som skader og sinker fiendtlige enheter. Myteenheten hans er steinjotnen, en ruvende legemliggjort stein som knuser og til og med sluker bygninger. Vidar: Den norrøne guden for hevn og motstandskraft fra mytisk alder. Han favoriserer de menneskelige soldatene og heltene dine. Vidars gudeevne, Helvetesild, slipper løs en brennende sti av ødeleggelse som brenner opp alt som står i veien. Myteenheten hans er Fåvne, den beryktede vingeløse dragen fra norrøn legender som omslutter fiender i ild og giftig røyk. 1 ny mytisk kamp med fullstendig fortellerstemme Reginleifs tilslutning: Gargarensis planer i Egypt rakner, og han reiser nordover og samler jotunklanene for å angripe nordboerne i Alvheim. De beleirede nordboerne er omringet på alle kanter og forbereder seg på å gjøre motstand en siste gang og dø tappert, men da ankommer plutselig valkyrjen Reginleif for å lede forsvaret. Kommer hun til å inspirere disse hardføre menneskene og dra i land en usannsynlig seier, eller kommer Frøys rike til å falle mot frostens og flammenes herjinger? I dette oppdraget tilber du guden Frøy.