Age of Empires III: DE The African Royals
Reis inn i hjertet av Afrika mens du utforsker et nytt kontinent i Age of Empires III: Definitive Edition med to nye sivilisasjoner med tilhørende kongedømmer, etiopierne og hausa! Ved å bruke en fremdriftsmekanikk som er unik for de afrikanske sivilisasjonene, kan du få nye allianser i alle tidsaldre og bruke innflytelsen din til å hyre inn allierte enheter eller forske videre på teknologien deres. Bygg et palass for å rekruttere leiesoldater, allianseenheter, importert artilleri eller den nye gatling-kamelen. Bygg et kornkammer, lokk til deg byttedyr og etabler et matlager, bygg et husdyrmarked for å handle med sanga- og zebu-kyr, eller dra på med en legendarisk kongelig bankett, og sikre deg og dine allierte innflytelse for å forbedre styrkene dine. 2 Nye sivilisasjoner Etiopia: Gjør "Afrikas tak" til hjemmet ditt med palasser og fjellklostre, mens shotel-krigere bryter fiendens linjer og lar det regne bomber ned over fiendtlige enheter og bygninger. Tren de mektige oromoene til å redusere fiendens kavaleri, utplasser Neftenya for å meie ned fiendens infanteri, eller bruk alliansepartnerne dine til å planlegge en perfekt strategi som passer spillestilen din. Hausa: Bygg et blomstrende hausa-rike med grioter, lukrativ husdyrhandel og innflytelsesrike universiteter, og beskytt verdiene dine med maigadi-vakter og importerte kanoner. Få et tidlig forsprang på motsanderne ved å rasere imperiet deres med en kombinasjon av fulani-bueskyttere, raske raiders og sterke lifidi-riddere. 3 nye historiske kamper Slaget med de tre kongene – Sebastian av Portugal, en ung og misunnelig konge, har satt i gang en invasjon i Marokko under påskudd av et korstog. Saadiene er imidlertid ikke imponert og samler hæren sin for å møte inntrengerne. Iberianerne har overlegen teknologi, bedre leiesoldater og støtte fra en lokal sultan, men sultanens styrker kjemper for å beskytte hjemmene sine. Hausa-fallet – Forskeren, forfatteren og militærlederen Usman dan Fodio ble forvist fra Hausa-bystaten Gobir for å ha kritisert grådighet og umoral blant byens elite. Han forente Fulani-nomadene, Hausa-bøndene og rømte slaver for å utløse en revolusjon i Sahel i Vest-Afrika. Prinsenes epoke – I over hundre år led Etiopia av at lokale krigsherrer kjempet om makten i det gamle imperiet. Det så ikke ut til å være noen vei ut av konflikten før Kassa Hailu dukket opp. Kassa, en veteran fra krigen mellom Etiopia og Egypt, klarte ikke lenger å se på at landet hans ble revet i stykker. Han kjempet mot krigsherrene og ga byttet til de fattige etiopiske bøndene .