A KING'S TALE: FINAL FANTASY XV
Med retro-inspirert grafikk inviterer dette spillet deg til å oppleve en fiktiv historie som utspiller seg 30 år før hendelsene i FINAL FANTASY XV, med et hurtig kampsystem påvirket av moderne spilldesign. Det dype kampsystemet samler intense angrep, kraftig magi, mektige tilkallinger og unike samarbeidsangrep i et spill som tar sted i tre forskjellige steder fra FINAL FANTASY XV sitt univers. En ung og søvnløs Noctis ber sin far, Kong Regis, om å fortelle et eventyr rikt på fantasi og eventyr – i stedet for en ordinær og kjedelig nattafortelling. Regis begynner å fortelle om en fredfull dag som blir forstyrret ved at monstre angriper kongerikets hovedstad, Insomnia. Den unge Regis, sammen med Weskham, legger ut på et eventyr som starter i hovedstaden. Senere følger også Cid og Clarus med på ferden, og sammen reiser de til slettene i Duscae – hvor de finner en mystisk hule som fienden holder til i.