En bortført sjel. En mannsalder preget av synd. En reise til fortvilelsens dyp. Dante's Inferno er basert på det voldsomt innflytelsesrike klassiske diktet og tar deg på en storslått reise full av hevn og frelse gjennom Helvetes ni sirkler. Du er Dante, en veteran fra korstogene som må finne sin elskede Beatrice og prøve å redde henne fra Lucifer. Mens jakten tar deg dypere ned i Helvetes avgrunn, må du kjempe mot stadig sterkere og fælere monster – samtidig som du står opp mot dine egne synder, en mørk familiehistorie og utilgivelige krigsforbrytelser. Dra til Helvete.