Cast of the Seven Godsends - Redux
«Cast of the Seven Godsends» går tilbake til de dager da klassiske 2D, run ’n gun, action-skytespill dominerte videospillene. Fire vanskelighetsnivåer, seks verdener som må beseires, tolv midtnivås og sluttnivås bosser, syv guddommelige rustningsett, fem grunnleggende våpen og trettifem magiske kamptrylleformler! Den onde keiseren Zaraaima har kidnappet spedbarnet som er tronarving til landet Dareca. Kong Kandar må be Darecas syv guder om hjelp mens han reiser igjennom kongerikets seks verdener for å redde sin sønn. Han må gjøre front mot keiserens horder idet han kjemper seg i vei gjennom mørke skoger, slimete svamper, skumle møller, diabolske vulkaner, snøkledde fjell, gullbyer og djevelske slott. Hver verden er bevoktet av nivåbosser som alle har sverget på å sørge for kongens endelikt. For å hjelpe ham på ferden kan Kong Kandar påkalle en guddommelig rustning, bruke forskjellige våpen og kaste fanatiske trylleformler. Kan kongen redde sin sønn og sitt kongerike, eller vil Dareca falle i klørne på den onde keiseren?