7 Days to Die
7 Days to Die finner sted i en brutal og ubarmhjertig postapokalyptisk verden overfylt av udøde og er et åpen verden-spill som er en unik kombinasjon av førstepersons skytespill, overlevelseshorror, tårnforsvar og rollespill. Det byr på kamp, håndarbeid, plyndring, utvinning, utforskning og karakterutvikling på en måte som er helt ny for overlevelsesspillsjangeren. Utforske – Svære, unike og detaljerte miljøer som gir deg friheten til å spille spillet akkurat som du vil. Lage – Lag og reparer våpen, klær, rustning, verktøy, kjøretøy, med mer. Bygge – Ta over en ruin eller bygg fra grunnen av. Design din egen festning med feller og defensive stillinger for å overleve kampen mot de udøde - verdenen er fullstendig ødeleggbar og formbar. Samarbeide eller konkurrere – Inkluderer two player-modus med todelt skjerm, med støtte for opptil 4 spillere online, i spiller versus spiller, co-op overlevelse eller co-op kreativ modus. Skape - Slipp løs din kreativitet og bygg den ultimate verden alene eller med venner. Du får ubegrenset tilgang til nesten 400 ting i spillet og 1200 unike byggeklosser i kreativ modus. Forbedre – Øk dine ferdigheter i mange forskjellige aktive og passive disipliner. 7 Days to Die er det eneste overlevelsesrollespillet med nesten 50 lagdelte ferdighets- og perk-grupper. En høyhastighetsforbindelse over 192 Kb anbefales for online spill.