State of Mind PC
Når sinn og maskin blir ett – hva blir igjen av menneskeheten? Berlin, 2048 – Verden er på randen av ødeleggelse. Mangel på ressurser, sykdom fra forurenset luft og vann, økende kriminalitet, krig. Regjeringer og selskaper lover botemidler gjennom teknologisk fremgang. Droner og humanoide roboter erstatter menneskene i den offentlige sektoren, alt er koblet sammen, alt overvåkes. Richard Nolan er en av få journalister som åpent kritiserer utviklingen. Når han våkner opp på sykehuset etter en eksplosjon og innser at hans kone og sønn er forsvunnet, innser Richard at han og familien har blitt mer enn tilskuere i en storm av rivaliserende ideer rundt menneskehetens redning mellom dystopisk virkelighet og digital utopi. De er i kampens kjerne. Dette dramaet utvikler seg til en thriller om en global konspirasjon, som i kjernen vil avgjøre menneskehetens skjebne: Kan en perfekt digital utopi være svaret? Et virtuelt paradis som ikke påvirkes av materielle behov og krangling? Kan en overlegen kunstig intelligens være redningen – eller ville den bare erklært oss som unnværlig, siden den ikke kunne bli lært opp i verdien av filantropi? Hvordan vil verden se ut etter stormen, hva vil være igjen av menneskeheten?