Fishing Sim World: Pro Tour har en autentisk karrieremodus hvor du jobber deg opp til å bli en elitefisker. Konkurrer mot over 100 av de beste fiskerne på planeten, inkludert Ali Hamidi, på tvers av karpe-, abbor- og rovfiske. Lås opp sponsortilbud, få karriereinntekter og følgere på sosiale medier. Tilpasset flerspiller lar deg bestemme reglene når du spiller med venner på nett. Velg mellom ulike innstillinger: antall runder, konkurransens lengde og hvilke arter som skal fanges. Delta i online-turneringer som utgjør Dovetail Fishing League, for å prøve å få den ettertraktede tittelen «Månedens fisker». Bruk alle ferdigheter og taktikker på å mestre alle 10 spillarenaene, inkludert berømte Carp Lakes Gigantica og Manor Farm på Linear Fisheries. Prøv hundrevis av utstyrsartikler fra over 50 lisensierte partnere, inkludert Korda og RidgeMonkey, målrettet mot de 29 forskjellige fiskeartene, hver med sine egne atferdssystemer og påvirket av problemer som værforhold og tid på dagen.