Shadow Tactics: Blades of the Shogun
Shadow Tactics er en hardcore taktikkspill, hvor handlingen utspiller seg i Japan omkring Edo-epoken. Ta over ledelsen av et team drapsspesialister og snik deg inn i skyggene mellom dusinvis av fiender. Velg taktikk for å infiltrere mektige slott, snødekte fjellklostre og skjulte skogsleirer; legg feller, forgift motstandere eller unngå all kontakt med fienden. Gruppen er sammensatt av svært forskjellige personligheter. Det virker knapt mulig å jobbe sammen som et lag i begynnelsen. Likevel gjør de mange oppdragene at tillit vinnes og vennskap stiftes. Personlighetene utvikler sin egen dynamikk og hvert medlem må gå sin egen frykt i møte. En av lederne i dette teamet er Hayato, en smidig ninja som rydder seg stille vei gjennom fienden med sverd og shuriken. Samuraien Mugen foretrekker en mer kraftfull metode, og kan beseire flere demoner på en gang – men mister derfor også fleksibilitet. Aiko er en mester i kamuflasje som distraherer fiender forkledd som en Geisha. Og gatebarnet Yuki legger feller og lokker fienden mot sin dødelige skjebne. Den mystiske skarpskytteren Takuma på sin side, avhenger av riflen sin og tar seg av fiendene fra avstand. Spilleren må nøye vurdere sine muligheter for å mestre de utfordrende oppdragene: Hvordan vil personene oppføre seg som et lag? Hvem er best rustet for hver oppgave? Hvordan kan de best mestre oppdragene de får? Planlegg din egen geniale taktikk for å beseire fiender og fullføre oppdrag.