Age of Empires III: DE The African Royals
Sukella Afrikan sydämeen, kun tutkit Age of Empires III: Definitive Editionin uutta maanosaa kahdella upouudella sivilisaatiolla ja niiden kuningaskunnilla: etiopialaiset ja hausat! Hanki afrikkalaisille sivilisaatioille ainutlaatuista Age Up -mekaniikkaa käyttämällä uusia liittolaisia jokaisella aikakaudella ja käytä vaikutusvaltaasi palkataksesi liittolaistesi yksiköitä tai tutkiaksesi heidän teknologioitaan. Rakenna palatsi värvätäksesi palkkasotureita, liittolaisyksiköitä, maahantuotuja tykistöjä tai uuden gatlingkamelin. Rakenna viljavarasto houkutellaksesi metsästyseläimiä ja tehostaaksesi ruoankeräystä tai rakenna karjatori käydäksesi kauppaa sanga- tai zebu-karjalla. Voit myös pistää kaiken peliin legendaarisilla kuninkaallisilla pidoilla, joista saa runsaasti vaikutusvaltaa liittolaisiisi armeijasi vahvistukseksi. Kaksi uutta sivilisaatiota Etiopia: Tee ”Afrikan katosta” kotisi palatseilla ja vuoristoluostareilla samalla, kun shotelsoturit murtavat vihollislinjat ja mörssärisi murskaavat niin vihollisyksiköt kuin -rakennukset. Kouluta mahtavia oromoita kaatamaan viholliset hevosrynnäköillä, ammu neftenyaa käyttämällä vastustajan jalkaväkeä tai luo saatavilla olevia liittolaisia käyttämällä pelityyliisi täydellisestä sopiva strategia. Hausa: Luo hausojen kukoistava kuningaskunta inspiroivilla griooteilla, tuottoisilla karjakaupoilla ja vaikutusvaltaisilla yliopistoilla. Vartioi sitten omaisuuttasi maigadivartijoilla ja maahantuoduilla tykeillä. Hanki jo alussa etumatkaa vastustajiisi hävittämällä heidän valtakuntiaan neuvokkaiden fulanijousiampujien, nopeiden ryöväreiden ja mahtavien lifidiritareiden yhdistelmällä. Kolme uutta historiallista taistelua Battle of the Three Kings – Portugalin Sebastian, nuori ja kateellinen kuningas, on ristiretken verukkeella käynnistänyt Marokon valloituksen. Saadit eivät ole kuitenkaan vaikuttuneita ja kokoavat armeijansa kohdatakseen valloittajat. Portugalilaisilla voi olla teknologia, palkkasoturit ja paikallinen nukkesulttaani puolellaan, mutta sulttaanin joukot taistelevat kotiensa puolesta. Fall of the Hausa – Oppinut, kirjailija ja sotilasjohtaja Usman dan Fodio karkotettiin hausojen Gobirin kaupunkivaltiosta kaupungin eliitin ahneutta ja moraalittomuutta kritisoituaan. Hän yhdisti fulanien paimentolaiset, hausojen maanviljelijät sekä paenneet orjat ja käynnisti vallankumouksen Länsi-Afrikan Sahelissa. The Era of the Princes – Etiopia kärsi yli vuosisadan ajan paikallisten sotapäälliköiden kamppaillessa vallasta murenevassa imperiumissa. Konfliktille ei tuntunut löytyvän minkäänlaista loppua, ennen kuin Kassa Hailu -niminen mies astui esiin. Kassa oli Etiopian–Egyptin sodan veteraani, joka ei voinut enää seurata vierestä, kun hänen maansa revittiin kappaleiksi. Hän taisteli sotapäälliköitä vastaan ja lahjoitti sotasaaliinsa köyhtyneille Etiopian maanviljelijöille.