WRC 8 - Ford Escort MkII 1800 (1979)
Ford on edelleen mukana rallin MM-sarjassa (WRC) virallisena valmistajana, mutta se teki historiaa Ford Escort RS1800:lla. Siinä on 270 hv:n Cosworth-moottori, ja se voitti detroitilaisen autovalmistajan ensimmäisen valmistajien mestaruuden vuonna 1979. Kaksi vuotta myöhemmin Ari Vatanen voitti Escort RS1800:lla kuljettajien mestaruuden.