Volkswagen I.D.R Pikes Peak
Nollasta sataan 2,2 sekunnissa... Se onnistuu, kun 1 100 kiloa painavaan hiilikuitukoriin laitetaan kaksi 250 KW (680 hv) sähkömoottoria. Volkswagen I.D. R -prototyyppi suunniteltiin voittamaan Pikes Peak International Hill Climb -kilpailu (USA). Tehtävä suoritettu: ranskalainen Romain Dumas murskasi Sébastien Loebin ennätyksen tällä tekniikan tehopedolla. Hän ajoi ensimmäisenä ihmisenä historiassa tämän legendaarisen 20 km reitin, jossa on 156 mutkaa, alle kahdeksassa minuutissa (7:57).