Streets of Rogue
Streets of Rogue on rogue-lite-peli pelaajan valinnoista, vapaudesta ja anarkisesta hauskuudesta. Peli on saanut innoituksensa nopeatempoisista top-down-rogue-lite-peleistä ja lisää vapaamuotoisia, kokeellisia ja emergenttejä immersive sim- ja roolipelien elementtejä. Vanktyrmän sijaan pelin tapahtumapaikka toimivassa, proseduraalisesti luodussa kaupunkissa, missä monimutkainen tekoäly pitää kaikenlaiset asukkaat tietoisina tapahtumista heidän suorittaessaan päivittäisiä toimiaan. Edetäkseen pelissä pelaajan täytyy saavuttaa tiettyjä tehtävätavoitteita parhaaksi katsomallaan tavalla käyttäen erikoisluonteenpiirteitä, esineitä ja ympäristöä. Pelaatko sotilaana, joka ampuu ensin ja kysyy kysymyksiä sen jälkeen? Salakavalana lääkärinä, joka kukistaa vastustajansa kloformilla ja nukutusnuolilla? Tai kenties gorillana, joka pelastaa muita gorilloja häkeistään muodostaakseen pienen mobilisoidun gorilla-armeijan?