Sonic 4 -seikkailu jatkuu, kun Sonic ja Tails yhdistävät jälleen voimansa! Episode I -seikkailun tapahtumien seurauksena Metal Sonic ja Dr. Eggman ovat muodostaneet vaarallisen liittouman! Selviytyäkseen uudesta uhasta Sonic-siilin on kutsuttava apuun vanha kumppaninsa, jotta kaikki kääntyisi parhain päin. Yhdistä voimasi Tails-ketun kanssa, käytä nerokkaita yhteisliikkeitä, kiidä neljän uuden Zone-kentän poikki ja estä konnien ilkeät suunnitelmat!Pelaa joko yksin tai ystäväsi kanssa (paikallisesti tai verkon välityksellä) Sonic 2 -pelin yhteispelimuodon parannetussa versiossa! Käytä Sonicin ja Tailsin tuhoisia yhteishyökkäyksiä ja liikeyhdistelmiä, ja kukista voimansa yhdistäneet Metal Sonic ja Dr. Eggman.Episode II -seikkailu käyttää uutta pelimoottoria, jonka ominaisuuksia ovat päivitetty fysiikanmallinnus ja uusi visuaalinen ulkoasu. Voit ihailla niitä kiitäessäsi neljän erilaisen Zone -kentän sekä uuden Special Stage -erikoiskentän poikki.BONUSLAHJA! Episode I- ja II -seikkailun omistajat saavat käyttöönsä myös Episode Metal -seikkailun, joka sisältää uusia kenttiä ja pelattavan Metal Sonic -hahmon.