Opi salaisuus, josta vain Uchu tietää. Saadakseen voimakkaan ja salaperäisen aseen Lara Croftin on suoriuduttava uudesta haastehaudasta, taisteltava uusia vihollisia vastaan ja kohdattava pahin vihollisensa: oma itsensä. Nightmaren uusia mukautusmahdollisuuksia tarjoavat Scales of Q -asu, Grip of Fear -kirves ja White Breath -taito, joka antaa Laran Fear Arrow -nuolille vaikutusalueen.