METAL GEAR & METAL GEAR 2: Solid Snake
Metal Gear METAL GEAR -sarjan ensimmäinen, vuonna 1987 julkaistu peli. Ylistetty pelisarja sai alkunsa ideasta, jonka perustana oli taistelujen välttäminen ja vihollisen alueelle soluttautuminen huomaamatta; lopputuloksena oli perinteisten toimintapelien täydellinen vastakohta, joka synnytti täysin uuden pelien lajityypin, toimintahiiviskelyn. Huomaa, että pelattavuutta on parannettu ja vaikeustasoa tasapainotettu tiettyjä pelin osia muokkaamalla; muilta osin pelinkulku on pidetty samana. Metal Gear 2: Solid Snake Tämä on METAL GEAR -sarjan toinen peli, ja siinä ovat mukana ensimmäistä kertaa monet sarjan perusmekaniikat, kuten huomion välttäminen kyyristymällä, huomion herättäminen seiniä paukuttamalla, Snaken askelten ääniin reagoivat viholliset ja vihollisten sijainnin, toiminnan ja liikkeiden tunnistamiseen käytettävä tutka. Pelaaja saa tietää BIG BOSSIN toiminnan taustalla olevat syyt ja maattomaksi jääneiden sotilaiden kohtalon, ja pelissä on sarjan tunnusmerkiksi muodostunut monimutkainen tarina.