"Suojele ja säilytä" on metsänvartijoiden motto. Tässä uudessa käsikirjoitetussa kampanjassa seurataan metsänvartija Dexterin ja hänen uskollisen Darius-labradorinnoutajansa arkea Coloradon kansallispuistossa. Todellisena luonnonsuojelijana tutkit mökkiäsi ympäröivää suurta aluetta, hoidat löytämiäsi eläimiä, keräät analysoitavia näytteitä, hillitset vieraslajien leviämistä ja pidät ympäristösi terveenä.