Heretic: Shadow of the Serpent Riders
Heretic: Shadow of the Serpent Riders on Raven Softwaren kehittämä ja id Softwaren vuonna 1994 julkaisema hahmon näkökulmasta esitetty synkkä fantasialoitsinta- ja räiskintäpeli. Se on Heretic-/Hexen-sarjan ensimmäinen peli. Tämä peli sisältää alkuperäisen Heretic-peruspelin ja Shadow of the Serpent Riders -laajennuksen. Tarina Käärmeratsastajiksi kutsutut kolme veljestä ottivat valtakunnan seitsemän kuningasta hallintaansa ja korruptoivat heidät väkevällä taikuudellaan. Tämä sysäsi valtakunnan sotaan ja kaaokseen. Sidhe-niminen haltiarotu vastusti tätä, jolloin heidät julistettiin kerettiläisiksi. Kun haltiat olivat häviämäisillään sodan, Sidhe-vanhimmat tuhosivat seitsemän kuningasta ja näiden armeijat uhraamalla itsensä ja haltioiden pääkaupungin. Yhtenä harvoina jäljelle jääneistä Sidhe-haltioista lähdet kostamaan niille, jotka teurastivat ystäväsi, sukusi ja koko rotusi. Ominaisuudet – Ainutlaatuinen ja synkkä fantasiamaailma ja -tarina. – Käytä seitsemää epäpyhää asetta, mukaan lukien Firemace ja Hellstaff. – Loitsi yliluonnollisia loitsuja taika-artefakteilla. – Seikkaile pelissä yksin tai kaverin kanssa, tai kohtaa kaverisi verisessä Deathmatch-ottelussa.