Freedom Planet 2
Palaa Avalicen eloisaan toimintatasohyppelymaailmaan taistelemaan muinaista uhkaa vastaan yllättävän indie-hitti Freedom Planetin kauan odotetussa jatko-osassa. Alkuperäisen pelin tapahtumien jälkeisinä vuosina kolme sankaria ovat kehittäneet kykyjään ja tulleet entistä hurjemmiksi. Hyödynnä Lilacin nopeutta Dragon Boostin avulla, nouse uusiin korkeuksiin Carolin Jump Discilla tai moottoripyörällä tai valitse Millan kilven kaltainen harkitumpi lähestymistapa. Upouusi pelattava hahmo Neera ei jää sivustaseuraajaksi, sillä hän kurittaa vihollisia tehokkailla Frost Arts -taidoillaan. Tämä nopeatempoinen tasohyppelyseikkailu tarjoaa edeltäjänsä tavoin riemastuttavaa vauhtipohjaista toimintaa, mutta tuo mukaan uusia pelaamisen järjestelmiä ja parannuksia. Freedom Planet 2 sisältää 24 asiantuntevasti suunniteltua vaihetta, kunnianhimoisesti laajennetun seikkailutilan, modernin retrotyyliset 2D-grafiikat ja paljontoivotun Boss Rush -tilan. Näiden ansiosta rakastetusta indie-pelistä on kasvanut todellinen tasohyppelyn voimanpesä. ◆ Enemmän pelitapoja Tutki Avalicea seikkailutilassa ja tapaa matkan varrella yli 100 NPC-hahmoa. Kun olet pelastanut maailman, siirry suoraan toimintaan Classic-tilassa tai haasta hurjimmat vihollisesi uudessa Boss Rush -tilassa. ◆ Sankarit apuun Vihollisesta ystäväksi muuttunut Neera liittyy raivokkaiden sankarittarien joukkoon. Jokaisella on ainutlaatuiset kyvyt ja oma näkökulmansa tarinaan, joka muistuttaa lapsuuden tv-animaatioseikkailuja. ◆ Räväkkää rohkeutta Liian vaikea taso? Vai liian helppo? Mukauta vaikeutta uudella varustettavien esineiden järjestelmällä, jolla muutat pelin sääntöjä. Kokeile kutsua heti alussa hyödyllinen suojakehä, muuttaa kaikki esinelaatikot pommeiksi tai mitä tahansa lukuisista muista haasteellisuutta lisäävistä tai vähentävistä keinoista. ◆ Taistele fiksummin, elä pidempään Uudella Guard-painikkeella voit torjua vihollisen hyökkäyksiä – ja toisinaan sillä saa myös lisähyötyjä. Uudella elvytysjärjestelmällä puolestaan voit riskeerata ylimääräisen elämän, jotta saat mahdollisuuden palata takaisin hankkimaan jonkin erityisen vaikean voiton.