Menestyksesi Catanissa on tuonut sinulle rikkauksia – sekä ei-toivottua huomiota. Armoton villilauma haistaa rikkaudet ja ovat matkalle Catanin rannoille. Luuletko pystyväsi voittamaan kun tämä uhkaa heiluu saaren ympärillä? Kykenevätkö sotilaasi rämpimään rantaa pitkin yksin vai oletko valmis laittamaan eriäväisyydet muiden kaupunkien kanssa sivuun Catanin puolustamiseksi? Jokainen päätös lasketaan ja kello tikittää. - Luo Sivilisaatio Cities & Knights tarjoaa pelaajille mahdollisuuden luoda kaupungeista kehittyviä metropoleja tuomalla peliin uusia tuotteita: paperia, kolikoita ja kangasta. Nämä tuotteet ovat välttämättömiä jotta kaupunki voi kehityä kolmella eri osa-alueella: kaupankäynnissä, politiikassa ja tieteissä. Päivitysvaatimukset kasvavat perustuen kaupungin kehitystasoon. - Edisty Cities & Knights-pelissä otetaan käyttöön edistyskorttitoiminto. Kerää ja pelaa edistyskortteja joista kaupunkisi hyötyvät. Pelaa ’Master Merchant’ edistyskortti nähdäksesi toisen pelaajan resurssi- ja tuotekortit, kellä on enemmän voittopisteitä kuin sinulla, ja valitse niistä kaksi jotka laitat omaan korttipinoon. - Rakenna puolustusta Kehitä ja ylennä ritarisi puolustautumaan villilaumaa vastaan samalla kun yrität estää muita pelaajia kehittämästä kaupunkejaan. Jatka kehittämistä jotta kaupungistasi tulee metropoli mikä on immuuni villilauman hyökkäykselle! - Karkota villilauma Kun villilauma hyökkää, lauman koko riippuu laudalla olevien kaupunkien määrästä. Yhdistä ritarien voima muiden pelaajien kanssa, mutta ole varovainen, jos urheat ritarisi epäonnistuvat puolustamaan Catania, heikoin pelaaja menettää kaupunkinsa ja palaa takaisin siirtokuntaan.