Pelaajat voivat käyttää kevyellä puisella tukilla ja digitaalisella näytöllä varustettua Maverickia joko rynnäkkökiväärinä tai tarkka-ampujan kiväärinä riippuen taktisista tarpeista. Rynnäkkökiväärinä aseen tulinopeudesta tulee täysin automaattinen ja se tekee suhteellisen suurta vahinkoa. Tarkka-ampujan kiväärinä Maverickissa on edistynyt tähtäin ja puoliautomaattinen tulinopeus.