"The Broken Alliance esittää pelaajille kahdeksan uutta tehtävätarinaa, jotka yhdistyvät saumattomasti yksinpelikampanjaan. Lisäksi ne muodostavat yhdessä aivan uuden juonen, joka syventyy siirtokuntapolitiikan monimutkaisiin sokkeloihin. Uudet hahmot astelevat keskelle riitaisaa maailmaa rikkoen vanhoja sopimuksia ja luoden uusia kumppanuuksia. Laajennus sisältää neljä täysin uutta taistelualusta, kaksi uutta laivuetta ja ensimmäisessä cylon-sodassa ennennäkemättömiä uusia toimintoja ja taktiikoita."