Out of the 5 railway lines between Edinburgh and Glasgow, the most important for inter-city travel has always been the line via Falkirk High. Being the most direct and with 8 intermediate stations en route, trains have been offering a shuttle-like service for the past 180 years. Brand new in every right, enter the ScotRail BR Class 385! This fleet of units were designed to expand ScotRail’s electric fleet. Following modernisation of Scotland’s Central Belt, which saw electrification come to many key lines, the Class 385 entered service in 2018, and since has allowed for fully electric services on the Glasgow - Edinburgh Line. Ride and Drive commuter trains between Scotland’s two principal cities, complete route tasks, or simply go trainspotting from your favourite vantage point. Customise your own experiences with the Scenario Planner and Livery Designer and share them on Creators Club.