Towering moors, challenging grades and tight curves are yours to conquer in Train Sim World: Northern Trans-Pennine, bringing a bygone era of British Rail roaring back to life. Operate your trains over an aging rail network with out-of-date infrastructure and no modern safety systems to assist you. Reproduced in exquisite detail, every station, signal and milepost feel so real you could almost reach back in time and touch them. It’s your job to carry passengers over the famous Trans-Pennine Railway. Manage your powerful locomotives and enjoy the charm of running loco-hauled services that no longer exist today over the twisting railway carving its way through England’s Pennine Hills. Whether you’re driving, riding along or watching the action, experience all the sights and sounds of a chapter of British railways long forgotten in time.