Rhythm Towers
Music is the beating pulse of Planet Rhapsody. Groovy tunes constantly thrum through the blue-grass meadows, echo across the haunting wastelands, and howl above the craggy mountains. These musical tunes protect and sustain the mysterious AlgoRhythm, without which Planet Rhapsody would shatter into a silent abyss. Now, the AlgoRhythm is under threat from creatures tempted into rampage by a supernatural force and needs your help. Sure, you’re just a failed alien pop group who never made it to the big time, but damn it kid you’ve got grit. And you can keep a beat. Music is your world – so you gotta save it. BUILT BY MUSIC Create your own unique symphony by laying down towers in different orders and positions. Each Rhythm Tower you build dynamically adds a new layer of music to the soundtrack, dramatically changing the musical landscape of each level. As you explore new environments, dance to new musical genres with wide ranging tempos and unique styles - from relaxing Lo-Fi Hip-Hop to intense, pulsing Drum n Bass. A PERFECT HARMONY OF RHYTHM AND TOWER DEFENSE Use strategy to carefully position and upgrade your Rhythm Towers. Watch them become more powerful as the soundtrack increases in intensity. Unlock new Rhythm Towers as you progress through a vibrant alien planet that reacts to your rhythms, in helpful and hazardous ways. JAM TOGETHER IN CO-OP Bring along a friend in the Duet mode, through couch co-op or online multiplayer. Will you split the map in half and take responsibility for your own territory? Or team up and have one build towers while the other slows the creeps down? A friend in need is a friend indeed! UP THE TEMPO WITH INSANE ENEMIES Each wave presents you with an increasingly difficult onslaught of rhythm-hating creeps. Quickly learn their patterns and unique weaknesses before facing challenging bosses that will push your strategy and rhythm skills to the limit. The same old strategies won’t work against new menacing types of creeps! DANCE YOUR WAY Choose from multiple playable characters, each with their own individual skills and personalities. Make use of your creep-slowing abilities as the quirky ‘Harmony’, or play as the more mellow ‘Riff’ and take advantage of his Tower range-boosting skills. Unlock new characters with helpful abilities that will alter the way you can play. Your planet breathes music. Feel it, build it, groove with it.