Please note: Train Sim World 2: Ruhr-Sieg Nord is required, as a separate purchase, in order to utilise the content featured in this add-on. By the turn of the 1950s, the Deutsche Bundesbahn was suffering from a shortage of small shunting locomotives, and so a plan was put in place for a fleet to be procured. This new loco, called the DB V 60, would soon be developed by the dozen with a total of 942 delivered by the time production ceased in 1964. A lighter (BR 260) and heavier (BR 261) version was produced. Various modifications took place in the 1980s and 1990s, and today many locomotives are known as the BR 362 and 363. A true veteran of the rails, the DB BR 363 has spent decades on shunting duties and light freight work, and you can experience this for yourself on one of Germany’s oldest railways in Train Sim World 2!