Please note: Train Sim World 2: Rhein-Ruhr Osten is required, as a separate purchase, in order to utilise the content featured in this add-on. Ready your hard hat and get to work in the yards of Hagen and Wuppertal with TSG’s DB G6 Diesel Shunter for Train Sim World 2! First produced in 2008, the G6 is a diesel-hydraulic shunter that is diminutive in size, making it suitable for smaller freight yards with unforgiving turning radiuses, while still being capable of outputting 900 horsepower and achieving up to 80 km/h. Around 130 of the locomotives were built. They are largely owned by private companies and used on a leasing basis, sent to operators when they are in need of some additional motive power. In Train Sim World 2, TSG’s G6 Shunter is used as a DB locomotive rented directly from the manufacturer, performing complex shunting duties on the busy Rhein-Ruhr Osten route.