Dragon Age: Origins - Mark of Vigilance
Not all maleficar practice forbidden blood magic, but templars must constantly guard against the possibility that even an innocuous-seeming mage has delved into arts that permit him to control the minds of others. The best mage-hunters are granted these valued amulets as rewards by the Divine.