Tour de France 2023
NEW IN TOUR DE FRANCE 2023 - All 21 official stages of the Tour de France 2023 - Updated rider and team ratings - New Medium Mountain and Agility rating added - New "grupettos" between riders added - New challenges added to Race of the Moment mode - Distinctive bibs added for "super combative" and the best team - Improved rider behaviour and trajectories for more realistic races - Updated equipment items and official brands- PLAY TO THE STRENGTHS OF YOUR RIDERS To add more realism to races and more variety in the race to win the Tour de France, ratings for Medium Mountain and Agility have been added. Based on the rider selected, playing and controlling your rider is now different. It's easier to reach maximum speed and to take certain trajectories tightly with a rider like Wout van Aert than with Primož Roglič. But be careful, because the lower the Downhill and Agility ratings of your cyclist, the more control you need! STAND OUT FROM OTHER RIDERS To add more immersion to the core of Tour de France 2023, we added two new bibs this year. You can now see and wear the "super combative" bib and the best team bib. Prove you deserve to wear these distinctions by showing your panache! As in real life, riders can form a "grupetto" to make a breakaway or if they have fallen behind. This helps to limit damage during difficult stages and conserve energy for future stages or the end of the race. SMOOTHER RACES In Tour de France 2023, trajectories and collisions have been redesigned so you can navigate within the peloton more easily. Thanks to these improvements, you can reposition yourself more easily and prepare for the end of the race as ideally as possible. All ratings have been updated based on the results of the riders' last season so that they reflect reality and the latest performances of professional cyclists. The Race of the Moment mode has also been updated with new challenges, races and optimisations that add more variety. There's also a brand-new mode: Downhill of the Moment.