SOL DIVIDE -SWORD OF DARKNESS-
Enter a world of swords and sorcery, and crush the enemy's plan to revive ancient demons! SOL DIVIDE -SWORD OF DARKNESS- is a horizontal-scrolling shooter game that first appeared in arcades in 1997. Other than normal shots, players can also use melee attacks to deliver vertical slashes to enemies as well as 11 different types of magic spells! Creating openings using melee attacks or pinpointing the element the enemy is weak against are keys to formulating a good strategy! Pick your preferred life gauge length, max continues, key controls, and more to make the game just right for you. Don't forget about the new online rankings! Do you have what it takes to become the best warrior mage in the world? Characters: Dark Knight "Vorg" is the ultimate sword attacker! 4-combo move: Slash > Slash > Slash > ↑ + Slash Unique spell: Nightmare - Attack straight ahead and freeze enemies. Wing Lancer "Kashon" can pierce through any enemy with his spear! 4-combo move: Slash > Slash > Slash > → + Slash Unique spell: Phoenix - Incinerate all enemies on screen. Great Mage "Tyora" is a fear-inspiring spellcaster! 4-combo move: Slash > Slash > Slash > ↓ + Slash Unique spell: Sammon - Unleash a massive bullet that splits up. Options: Two additional screen filters for your enjoyment. The life gauge has five tiers, whereas continues can be set between 0 to infinity. Freely configure your preferred keys for shots, auto-shots, slashes, or magic. SCORE ATTACK: This new mode has a fixed difficulty and number of lives. Serious challengers only! Submit your high scores to compete with players from around the world! Online rankings can be viewed from the options menu.