Please note: Long Island Rail Road is required, as a separate purchase, in order to utilise the content featured in this add-on. During the late 1960s and early 1970s, New York’s Long Island Rail Road purchased 770 M1 EMUs constructed by Budd and General Electric. Christened Metropolitans, the M1s immediately became the workhorses of LIRR electric operations. With its business expanding and its electrified trackage being extended, in 1984-1986, LIRR and MTA returned to Budd to acquire 174 similar M3 EMUs. LIRR’s M3 cars stretch 85-feet in length and are constructed of stainless steel. The cars operate on DC current from LIRR’s third-rail system and are powered by four 160-horsepower traction motors. The versatile EMUs, built in 2-car “married pairs,” operate at speeds up to 80 mph on the LIRR. Take the controls of a “Big Apple” railroading classic with the LIRR M3 EMU for Train Sim World!