Surviving Mars: Below and Beyond
The era of colonization is over and a new age of exploration has begun. You’ve just scratched the surface of Mars, now get ready to go below and beyond! Key Features Back to the Bases - Expand your colony into caves and lava tubes under the surface. Players can use existing structures, or underground-specific buildings to build a base for exploration. Expand with caution, potential cave-ins can destroy everything. Mine Your Own Business - Players can now go below the surface and beyond the red planet for resource mining. Construct special rocket-propelled buildings to mine resources, including exotic minerals and Data Samples, on passing asteroids. Don’t stick around too long or else the Asteroid will drift away with your stuff! Branching Paths - The Recon and Expansion research trees unlock additional buildings, vehicles, upgrades, and locales. They will also unlock asteroid mining and tunnel colonization.