Dragon Age: Origins - The Wicked Oath
Countess Luciana of Antiva lived as a virtual prisoner in her husband's castle until an elven slave offered her a way out. The slave magically bound a small amount of the countess's blood into a ring in return for a promise of freedom. The countess agreed, and the count was found stabbed soon afterwards, this ring lying beside him.