Dragon Age: Origins - Helm of the Deep
There is a legend amongst the dwarves of the Legion of the Dead that, three centuries ago, a commander of the Legion came across the body of a legionnaire wearing a helmet inscribed with lyrium. He took it, and died nobly... and then his body was found years later by another commander--and so forth, for generations.